Wednesday, January 14, 2009

AMAN PALESTIN: NGO YANG BOLEH DIYAKINI

Assalamualaikum wmt.wbth

Jzkk kepada orang ramai yang menyumbang kepada perjuangan membebaskan Palestin dan Al-Quds. Di sini suka saya ingin menjelaskan kepada semua bahawa Aman Palestin Berhad adalah satu badan yang ditubuhkan dengan objektif yang jelas; dimana dalam M&A (memorandum of Articles) antaranya to collet donation for Palestinian refugees through out the world especially in the Lubnan camp, Syria and inside Palestine.

Berasaskan matlamat ini sejak kelulusannya pada 2006 ianya telah menjalin kerjasama dengan hampir semua badan-badan NGO Islam Palestin yang mengendalikan kebajikan di dalam dan luar kem pelarian. Kami pergi dan kendalikan projek bukan hanya serah duit atau ubatan. Aman mempunyai projek-projeknya di kem pelarian dengan kerjasama mereka. Kami hantar pegawai "mutabaah" semua projek dan minta laporan terperinci. Jika mereka gagal kita pilih NGO yang lebih baik dan lebih ikhlas.Misalnya kami mempunyai hubungan dengan NGO di dalam Gazza.

Jadi insyaAllah semua sumbangan akan disalurkan bagi projek-projek yang telah ditentukan. InsyaAllah yang terdekat kami akan ke Rafah dan akan menyumbang bagi pembelian perubatan dan peralatannya spt ambulan. Sebelum ini sewaktu perang 34 hari Regim Israel Lubnan kami serahkan sebuah ambulan untuk Hospital Hamzah di Selatan Lubnan milik Pelarian Palestin. Harganya ialah USD35,000. lengkap dengan peralatannnya.

Anda juga boleh mengambil anak anak yatim syuhada Palestin Gazza dan di Lubnan. hanya RM130 sebulan anda menyumbang di jalan Allah untuk syuhada yang telah pergi! Bukankah itu namanya jihad dan perjuangan bersama mereka. Anda juga boleh menyumbang RM250 untuk satu buah keluarga sebulan bagi pelarian di dalam Gazza atas nama projak " Selamatkan Gazza".

Bukankah itu kita berkongsi derita dan air mata. Jika ada jiran kamu yang kelaparan sedangkan kita kekenyangan bukankah itu satu sifat yang buruk?Saudara-saudara kita sedang kelapan, kebuluran, tiada elektrik, tiada ubat dan hanya air mata taqwa kepada janji-janji Allah SWT maka di mana kita dalam semangat membantu saudara-saudara kita.

Jika kita tidak dapat menolong jihad qital di dalam Gazza kita pilihlah jihad yang mudah kita lakukan dengan menyumbang dana. Jika anda ingin melihat profail anak-anak yatim syuhadak ini silalah ke Pejabat AMAN. setakat ini sudah 300 orang anak yatim yang ditaja oleh rakyat Malaysia termasuk cucu Sheikh Ahmad Yassin! Jika anda ingin anak lagi tapi isteri mungkin sudah berumur atau uzur, maka ambillah seorang anak yatim di sana. Jika anda mengambil anak yatim di Lubnan atau Syria anda boleh menziarahi mereka di kem-kem sana kecuali Gazza anda masuk ke dalam terowong Rafah!

Aman Palestin Berhad sentiasa diaudit oleh Auditor, melaporkan kewangannya kepada pihak kerajaan, mempunyai penasihat undang-undangnya dan semua BOD bukan pemilik atau ada sebarang share. Ianya adalah syarikat berhad dengan jaminan kerajaan. Kami tiada apa untung walau sesenpun cuma "hati-hati kami" sentiasa merasa amat gembira sekiranya kami membantu rakyat Malaysia menolong dan mengurangkan derita mereka.

Itu sahaja sudah cukup buat kami semua. dan mengharapkan ganjaran di akhirat nanti. Kami juga membuka ruang untuk anda menjadi sukarelawan. Dengan mendaftar anda layak mengikuti kursus TOT dan memberi khidmat jika diperlukan atau bersama-sama ke kem pelarian dengan wang anda sendiri.

Sekian moga Allah SWT membantu dan memenangkan perjuangan saudara-saudara kita di sana.Qadiyah Palestin adalah isu kemanusiaan, ukhuwwah (brotherhood) dan muqadasat (kesucian al-Quds). Jadi semasa masih bernyawa "berjuanglah sedaya upaya anda!"

Shamsul Ma'arif Ismail
Aman Palestin

No comments:

Post a Comment