Monday, January 12, 2009

PROGRAM CERAMAH WANITAN DI SURAU

Pada 10 jan 2008 lalu Wanita UMNO Daerah Segamat mengadakan program ceramah kewanitaan dan solat hajat bagi keamanan dan kemenangan umat islam di Palestin. Menurut Puan Hajah Puspa Khairani, program seumpama ini bertujuan memberi kesedaran keibubapaan di samping memupuk rasa kebersamaan sesama umat Islam di seluruh dunia. Merujuk kepada isu Palestin, umat Islam seharusnya kembali bersatu dalam mempertahankan kesucian dan kedaulatan Islam

YB Datuk haji Othman Jais yang merasmikan penutupan program berkenaan mengharapkan lebih banyak aktiviti seperti ini diadakan bagi membina kesedaran dan pendidikan berterusan kepada orang ramai. Perpaduan dan keinsafan seharusnya diberi penekanan oleh masyarakat Islam di seluruh dunia bagi menangkis serangan Yahudi dan rakan sekutunya, Amerika.

Majlis bermula selepas zohor dimulakan dengan solat hajat dan tahlil sebelum disempurnakan ceramahnya oleh penceramah jemputan dari Kluang. Syukur kerana surau kita digunakan untuk menyemarakkan kesedaran Islam oleh pelbagai pihak.. Semoga surau kita akan kekal berfungsi sebagai pusat komuniti yang berjaya.

No comments:

Post a Comment