Monday, July 20, 2009

SAMBUTAN MERIAH ISRAK MIKRAJ DI SURAU

20 Julai, majlis Israk Mikraj di Surau Al-Muhajirin disambut meriah dengan jemaah yang melimpah dan sesi ceramah yang menyentuh rasa hati dan titis iman. Tahniah.

Ceramah Ustaz Muhd Zainuddin Mustafa dari CITU, UiTM Johor dirasakan amat menarik dan memakukan pedengar mengikuti setiap patah katanya. Syukur kerana sentuhan beliau menusuk kalbu dan diharapkan ada jiwa yang terjernih atas bingkisan iman sepertinya.

Nasi ambang yang menjadi tradisi Israk Mikraj juga amat enak rasanya. Serunding, sayur, mi, ikan masin, buah-buahan, air, petai dan banyak lagi terhidang dalam dulang dan amat menyelerakan kami. Nasi seperiuk habis dimakan dan dibawa pulang. Terima kasih kepada penyumbang dan pemasak kali ini; kami memasak di rumah masing-masing; ada yang masak sayur, ada yang serunding, ada yang berikan kuih muih dan akhirnya digabungkan ke dalam dulang.. menjadi makanan yang enak sekali.

Kerjasama ahli kariah nampak terlalu intim dan saling bantu membantu. Haji Hasan, En Dasli, En Talib dan ramai lagi yang sibuk menguruskan makanan seawalnya bagi memastikan perjalanan majlis berjalan lancar.

Tahniah dan terima kasih buat semua. Semoga ikatan persahabatan kita bertambah baik dan Allah satukan hati-hati kita atas dasar iman dan takwa.

No comments:

Post a Comment