Tuesday, March 30, 2010

PENGERUSI PERTAMA SURAU AL-MUHAJIRIN MENINGGAL DUNIA

PEngerusi pertama Surau Al-Muhajirin, Taman Yayasan; Sdr Abdul Latif Ismail kembali ke rahmatullah awal pagi semalam (30 Mac 2010). Beliau yang bertugas sebagai pegawai bomba di Kuala Lumpur selamat disemadikan di sana.

Jasa beliau terlalu besar kerana difahamkan beliaulah orang yang menguruskan pembinaan surau di lokasi yang sedia ada. Mendapatkan sumbangan dan peruntukan kerajaan serta menyediakan segala kelengkapan awal bagi sebuah surau. Namanya tercatat di surau sebagai Pengerusi Pertama yang tentunya menjadi amal jariah berkekalan.

Secara peribadi, saya kurang mengenalinya kerana dia telah berpindah ke Kuala Lumpur semasa saya datang ke Taman Yayasan. Namun dalam majlis tahlil yang diadakan di rumahnya (di tepi surau), sempat saya berbicara seketika. Hasratnya untuk pencen dan menetap di Taman Yayasan tidak kesampaian.

Semoga Allah merahmati pemergiannya, dan Allah tempatkan bersama syuhada dan anbia. (Jemaah surau malam tadi menghadiahkan bacaan yasin, tahlil dan solat sunat ghaib).

No comments:

Post a Comment