Tuesday, December 30, 2008

KEJOHANAN BOWLING AL-MUHAJIRIN

KEJOHANAN BOWLING SURAU AL-MUHAJIRIN

Buat julung kalinya, Surau Al-Muhajirin TY menganjurkan Kejohanan Bowling Al-Muhajirin 2008 pada 24 Disember lalu di Segamat Bowl. Program disertai 35 ahli jemaah surau, dari kalangan jemaah yang muda hingga yang bergelar ’datuk’, turut dimeriahkan dengan kehadiran ahli keluarga yang memberi sokongan.

Riuh rendah jadinya melihat berbagai aksi menarik, termasuklah bola-bola yang jatuh ke parit dan sorakan kegembiraan mendapat strike. Ramai ahli jemaah yang baru kali pertama memegang bola bowling seberat 8 – 14 kg, termasuklah Ayahanda Haji Khalid juga turut mengambil bahagian. Bayangkan yang melontar bowling itu ialah pak imam, pak bilal, noja, pengerusi surau, dan yang sudah pencen, gamat jadinya. (Saya juga terfikir, kalau sendiri-sendiri nak datang sini, minta maaflah). Syabas.

Program yang bermula 9.30 malam hanya berakhir jam 1.30 pagi telah menobatkan Sdr Khairul Asyraf sebagai juara. Hadiah Juri bagi kategori Juara Memarit (yang paling banyak jatuh parit) juga disediakan, dan ada pemenangnya.. Rahsia tau!

Apa yang penting ialah program seumpama ini telah merapatkan ikatan silaturahim kalangan jemaah serta keluarga. Malah ia menarik minat sebahagian jemaah yang tidak pernah bermain, dan secara langsung menambah bilangan jemaah di surau.

Cetusan idea Cikgu Haji Yusof menjadi realiti dan meletakkan surau al-Muhajirin as the first masjid organized the bowling tournament at Segamat Bowl! Sekalung tahniah kepada Cikgu Yusof dan Cikgu Norashikin yang menjadi tulang belakang penganjuran pertandingan ini, dan tentunya ramai yang teruja ke Segamat Bowl.

Dalam pada itu, kaum ibu (wanita) pula ada yang sudah bertanya, bila pula akan dianjurkan program bowling untuk mereka.. Itu kena tanya Cikgu Yusof le. Dia kan dah jadi ’imam bowling’.

No comments:

Post a Comment