Sunday, September 13, 2009

MAJLIS KHATAM AL-QURAN DAN IFTAR 2009





Majlis ini diadakan pada 12 Sept lalu dengan sambutan meriah daripada jemaah. Aktiviti rewang bermula jam 10 pagi dengan juadah istimewa, itik masak rendang. Sebanyak 50 ekor itik disumbangkan Hj Husin Kg Kadut untuk jamuan kali ini. Inilah pengalaman pertama menangkap itik, sembelih, memproses (cabut bulu) dan memasaknya. Ramai yang teruja.
Selain itik, ayam masak kicap, rebung lemak daging, ulaman dan cencaluk Melaka menghiasi hidangan berbuka kali ini. Tukang masak kita, Pak Rahman dibantu Haji Khalid, Haji Hasan, Dasli, Razak, Talib, Samsuri dan ramai lagi memang berbaloi dengan keenakan rasa secukupnya.
Ramai juga yang membantu termasuklah jemaah baru seperti En Khairul, En Bahrin dan kaum ibu. En Hazari (Bob) walaupun jauh dari Taman Seruling, sanggup berpagi dan berpetang di sini merewang. Itulah hebatnya kerjasama jemaah di sini. Alhamdulillah.
Majlis Khatam dihadiri jemputan Kadut (ImamTaufiq), Imam Hj Hashim (Sulir), Cikgu Khidir (Bumbum), Hj Muhid Kasiran (Teluk Kelubi), dan ramai yang lain termasuklah anak-anak. Surau juga menyediakan sumbangan fakir miskin terpilih di TY, selain memberi elaun kepada kakitangan surau (Lumayan sebenarnya elaun ni).
Berbuka puasa nampak meriah lebih-lebih lagi orang jauh turut serta seperti Cikgu Arifin Topandi bersama keluarga yang turut bertarawih berimamkan Ustaz Nawawi.

No comments:

Post a Comment