Thursday, September 10, 2009

PENGHUJUNG RAMADAN

PENGHUJUNG RAMADAN

Rebutlah peluang di penghujung Ramadan ini dengan melipatgandakan amal ibadah kita. Perbanyakkanlah doa, sedekah, zikir, tilawah al-Quran, solat malam dan amalan lain.

Kesibukan dengan persediaan menyambut Aidil Fitri tidak seharusnya menenggelamkan ibadah sunat kita. Teruskanlah solat tarawih sehingga ke akhir Ramadan, usah ditangguhkan barang sehari kerana tarawih tiada boleh diganti dengan solat-solat yang lain.

Alangkah baiknya pada penghujung Ramadan ini, surau kita kekal penuh dengan limpahan jemaah. Alangkah indahnya jika penghujung Ramadan ini, suara tadarus dan qiam dijalankan sepanjang malam, baik di surau mahupun di rumah.

Hanya mereka yang menikmati dan menghayati Ramadan akan merasai kemanisan dan keindahan beribadah di bulan ini. Semoga kita tergolong dalam kalangan mereka yang diterima Allah akan amal bakti.

Carilah Lailatul Qadr pada penghujung Ramadan, malam yang menjanjikan ganjaran pahala tidak terhitung nilainya, malam yang diperkenankan segala doa dan hajat, malam yang dilingkungi malaikat rahmat dan keampunan.

No comments:

Post a Comment